Thursday, May 7, 2015

آزیتا قهرمان شباهت در مجله ماوی بشیل ترکیه

https://soundcloud.com/azita-ghahreman-poetry/con2cpewhgtf
    Benzerlik"
    Ben mi size benziyorum daha çok
    yoksa elleri sözcüklere adanmış o kişiye mi?
    yeşil mürekkep lekeleri açık etti bunu

    Siz mı bana daha çok benziyorsunuz
    yoksa şu kereviz yıkayan
    ve giysileri katlayan o kişi mi?
    Telefonu tuşlayan o kişi daha mı benziyor size
    yoksa elleri sözcüklere adanmış olan ben mi ?
    Bana mı daha çok benziyor
    şu sandalyede siyah transparan çoraplarıyla oturan
    Yoksa siyah ayakkabılarla sokak boyunca koşan siz mi?
    Saçlarını kestiren
    ve bölüm doktoruna aşık o kadın mı
    Bana daha çok benziyor
    Yoksa aynayı döndüren siz mi?
    hangisi
    Ben mi yoksa yüzünü silen o üçüncü kişi mi?
    yoksa elleri rüzgâra adanmış o dördüncü kişi mi?
    شباهت ۱۳۸۰
    من شبیه ترم به شما
    یا آنکه دست هایش وقف کلمات بود
    و این را لکه های سبز جوهر لو می داد
    شما به من شبیه ترید
    یا آنکه کرفس ها را شست
    و رخت ها را تا می کرد
    آنکه شماره تلفن را گرفت
    به شما شبیه تر است
    یا من که دست هایم وقف کلمات بود
    اینکه بر صندلی نشسته
    با جوراب های نازک مشکی به من شبیه تر است
    یا شما که خیابان را دویده اید
    با کفش های سیاه
    زنی که موهایش را تراشیده
    و عاشق دکتر بخش است
    به من شبیه تر است
    یا شما که آیینه را چرخانده اید
    کدام یک
    من یا سومین که صورتش را پاک کرده
    یا چهارمی که دست هایش وقف باد است
    ·یا چهارمی که دست هایش وقف باد است

No comments:

Post a Comment